Nytt "lägga på täcke"

Ja som rubriken säger så är jag väldigt sugen på att köpa ett nytt täcke som används i ridningen. Ett skritta fram och skritta av täcke helt enkelt. Något som är smidigt att lägga på, det vill säga enbart knäppe fram (ev. en svansrem) och så gärna snyggt att se på. Har ju mitt Agria-täcke nu men det börjar verkligen få sina år på nacken...
 
Finns ju HV Polo och Eskadron-täckena, ni vet med stora loggor över hela täcket? Älskar dom. Men känner inte för att lägga 1000-1500 kr på ett fleecetäcke som ska användas för att skrittas fram med haha... Hittade däremot ett jättefint på Exlusive Horse Wear! Enkelt, stilrent och så en snygg flagga. Gillar det jättemycket! 600 kr kostade det, mycket pengar för ett fleecetäcke men ändå... Vet ni någon billigare, liknande modell, får ni gärna tipsa!
 

kan du inte visa hur du har täcket? alltså när du har det som skrittäcke, lägger du bara på det som vanligt över sadeln eller hur gör du? :)

Tycker att Hööks nya ulltäcke är väldigt fint, om det inte tvunget måste vara ett fleccetäcke?
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=600235&deptid=112&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Kolla i Tyskland, Eskadrons fleecetäcken är ju säsongsvaror så gammla färger brukar reas ut! =)

Har ett grått fleccetäcke från shockemöhle under framskrittning. Sitter kanon och är snyggt. :) hittade mitt på rean. :D

Detta har jag:
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=600836&deptid=112&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
Super med avtagbara kryssgjordar!!

jag la en gång 800 på ett eskadron. Men jag använder det knappt. lite ovärt på nått sätt samtidigt som det är snyggt!

Det där ylletäcket från Hööks var ju riktigt fint, bra pris och i ylle (nähä) dessutom. Mycket bättre än fleece! :)

Hittade ett från B Vertigo också. 15% rabatt i Horze julkalender idag dessutom. Superfint!
http://www.horze.se/B-Vertigo-Camelot-mikrofleecet%C3%A4cke/24717,sv_SE,pd.html




Kom ihåg mig?