Stallkaos

När jag kommer till stallet vid kvart i åtta i morse så möts jag av en ensam Elin. Under helgerna har ridskoleeleverna "stalltjänst" och idag var det tydligen bara Elin som hade blivit tillsatt. Egentligen är det väl en 2-3 stycken i alla fall. Hon hade i alla fall hunnit fodra hästarna och sedan väntat på att någon skulle komma, men ingen kom. Jag bestämde mig lite snabbt för att ta stalltjänsten då man tjänar några hundralappar och så satte vi igång. Släppa ut hästar, mocka typ hundra boxar (känns det som), packa höpåsar, sopa, fodra lunch och så är det insläpp igen i eftermidddag. Detta gjorde att jag blev kvar i stallet till efter 12 trots att jag egentligen bara skulle dit och fixa Danny (som inte hunnit bli fixad alls istället...).
 
Jaja, en god gärning gjord! Jag som redan hade ont i ryggen sedan innan har dock mördaront nu och det hugger som en yxa i varje steg jag tar, aj aj aj. 
 
Nu var tanken att vi skulle fotografera Danny. Jo tjena, det vräker ner snö. Varför blir det alltid så? Dom lovade ju sol igår....

Vilken insats ändå! Jag jobbar i ett ridskolestall med typ 10 privathästar och där är det verkligen blä när det kommer till stalltjänsterna, att någon är så snäll och ställer upp på så kort varsel har jag svårt att tänka mig skulle hända på min klubb haha :)




Kom ihåg mig?