Childeric

Idag dök vännen Lina upp i stallet, alltid med ett leende på läpparna som vanligt. Med sig hade hon två av sina childeric sadlar och förhoppningen var att någon av dom skulle kunna ligga bra på Danny.

Childeric nr 1 var i nästan nyskick och låg inte helt optimalt, dock ingen katastrof heller.
Childeric nr 2 var äldre och således begagnad, men i fint skick. Låg väldigt trevligt och flyttades inte en millimeter när jag red i den. Underbart! Min plånbok kommer att tacka mig över att det var den äldre sadeln istället för den nya childericen som passade.. Ibland ska man ha tur!

Nu är det dock tyvärr så att Lina rider runt i just den sadel på sina hästar nu - och innan jag kan få hem den måste hon ha köpt en annan. Jag håller tummarna att hon hittar sig en annan sadel snabbt, men är glad bara av att veta att jag äntligen har en sadel som ligger vettigt på gång.

Har tyvärr ingen bild på den snart köpta Childericen, så det blir en bild på Lina och Kypros istället. Tack för hjälpen Lina!


Vad blev det för Childeric? Jag har en äldre Childeric, D modellen eller vad den kallas, utan stoppade lillkåpor. Lite hårdare i lädret men väldigt trevlig att rida i. och så har jag en nyare Childeric dac med stoppade lillkåpor. Mjukare i lädret. Provred en Childeric D1 i somras men den hade skum passform. Men min tränare rider i en annan D1 Childeric som känns bättre.

Svar till Dressyrteamet: Jag vet faktiskt inte vad det är för modell på childericen som passade bäst. Den andra var en DAC och denna var inte helt identisk med den. Det är stoppade lillkåpor på den och den är väldigt mjuk i lädret. Ska kolla upp det! Googlade dock på DI och den ser onekligen väldigt lik ut. /www.fridahallgren.se

Oj vad högt upp hon har satt nosgrimman!

Anna, blir ju det när man rider med kandar

Spännande, grattis till ett bra sadelköp :)

Ja, Lina är alltid på strålande humör och en riktig glädjespridare :)! Kul att sadeln passa. Nu vill vi se ridfilm med dig och D




Kom ihåg mig?