Dagens ridpass på Esco

Jag red ut igår på Esco så idag var det dags för ridhuset igen. Escos svaghet är att han kan bli väldigt stark med sin stora hals och bli trulig. Då gäller det att rida mycket lösgjörande, flytta honom, ställa utåt och lossa igenom. Mot slutet var han riktigt trevlig och jag lät honom "rulla på" i galopp i en låg och rund form.

Om jag skulle jämföra Esco och Danny så är Escos enorma fördel att han går att lita på i alla lägen. Han skulle aldrig sparka mot skänkeln, lätta fram eller göra något dumt när man rider. En ärligare och snällare häst finns inte på denna jord.
Danny däremot litar jag inte på för fem öre, han har så många rävar bakom öronen att det räcker och blir över. Men det är väl charmen med mitt unga skrälle till Danny-häst, det skiljer så många år mellan honom och Esco att det är orättvist att jämföra.

Dom är underbara killar båda två!

Hej! :D Jag tycker din blogg är superbra, så jag har hissat den och gett det som bloggtips till alla som läser min blogg! :)

Kolla?



http://northons.blogg.se/2012/february/bloggtips-fridahallgrense.html#comment



// Kram Ebba

Svar: Hihi det var väl inget. ;D



Kramis




Kom ihåg mig?