En riktig stalldag

Dagen började som sagt vid 07.30 och jag var pigg och full i energi, så passade på att ta ridningen på Danny direkt.
Han kändes trevlig, lite problem med förvända och bytte galopp när vi red snävare linjer. Men de långa linjerna är riktigt bra! Red honom mycket framåt och idag fick han verkligen jobba, en nöjd och avslappnad Danny avslutade passet.

Dagens outfit blev inte glamourösare än såhär:




Benskydd: Event
Boots: Horse Guard
Sadel: Amerigo CC
Schabrak: Polypad
Sadelgjorddstunnel: Fårskinn

Därefter fick han gå ut i hagen (med skräckblandad förtjusning från min sida). Tog han ett travsteg? Nej. Han stod och åt de säkert 10 kg hö jag hade lagt ut i hagen och var lugn och helnöjd. Puh!!

När han hade kommit in igen började storstädning av hästen:



...Och till sist blev det fotografering med porträttbilder på mig och Danny!

Men här slutade inte stalldagen. Istället åkte jag till Escritor och agerade hästskötare. Sadlade upp, promenerade fram honom och sedan satt Hasse upp, en tränare som ofta kommer till Källvikens Gård. Esco fick jobba på ordentligt och är förmodligen väldigt genomriden och fin imorgon när jag sitter upp.

Nu har jag landat hemma, ätit mat och ska krypa ner i soffan med mamma och pappa (haha) och titta på ponnyakuten. Söndagsmys!

När får vi se ridfilm :)? Ni har väl inte hittat ihop helt än kanske, men det är det som är det roliga, om vi får se er nu i starten och sen följa utvecklingen!!

Svar till Malin: Jag lovar att det blir ridfilm så snart jag har fått hem childeric-sadeln! Det är inte till hans rättvisa att filma honom med en sadel som inte ligger OK. Förhoppningsvis får jag hem den så snart som möjligt! Är det av intresse kan jag filma honom vid longering om ni vill se honom rent rörelsemässigt. /www.fridahallgren.se

har faktiskt skrivit ett litet inlägg angående gårdagens hets runt ditt inlägg om Dannys spring i hagen. Hästfolk i allmänhet..

Vart har du köpt bootsen? :)

Svar till Anna Dom är köpa på Aubiose i Borlänge! /www.fridahallgren.se

Förstår det ! hoppas Lina hittar en ny snart då för både hennes och din skull! Ja men varför inte :) inte mänga som lägger ut longering så kan va kul att se utan inverkan från ryttare ! Kör på det !




Kom ihåg mig?