Outfit



Träns: Ihopplock av olika märken. Swarovskipannband och 5 cm vitfodrad nosgrimma
Sadel: Amerigo Close Contact
Schabrak: Mias RS
Lindor: Mias RS
Boots: Horse Guard
Paddar fram: Hööks
Långa paddar bak: Back och Track

Äntligen börjar han bli lite rundare i kroppen!

Bad fin han börjar bli Frida! Nu börjar han ju faktiskt bli grövre än Totte! Och med all rätt!! ;)

Han är verkligen riktigt snygg!

Han är supersnygg! Är lite nyfiken på hur de har gått med sadelletandet? Tycker ccn ser ut att ligga rätt bra ändå:)

Svar till Stina: Tack! Nej det går tyvärr inte så bra, CCn ligger som du ser i bakvikt och blir ännu värre när han rids. Har en childeric som ska provas som kommer imorgon, men i övrigt går det sådär..

Riktigt fin häst. Ser vad du menar med cc´n i bakvikt, tycker även att den är lite för svängd för hans rygg stillastående och jag kan gissa att ryggen blir ännu rakare vid arbete. Jäkla trist med sadelletande, har spenderat 1,5 år med att leta sadel, hade en cortina utprovad till min häst men den passade aldrig riktigt hundra. Krånglade sedan med flera amerigomodeller men tyvärr har min häst inte en rygg för någon av amerigos modeller pga sin höga och breda manke i kombination med rak. Nu har han en crown warmblood som passar utmärkt, första sadeln han inte får ont av, well nog om det :) mitt tips är att du letar efter en sadel med rakare bom, skulle rekommendera dig att prova crown men eftersom du har en cc nu så blir nog sitsen för djup.

För övrigt har du en mycket läsvärd blogg, lycka till med hästarna!

fio

Han är verkligen skitsnygg Frida! Ser fram emot filmer sedan när ni har kommit ihop er mer!




Kom ihåg mig?