Pust, vilken morgon!

Nu är jag helt slut, har precis kommit hem från en morgon som började tidigt och har gått i 120 km/h sedan dess.
Dagen hittills:

05.45: Uppstigning ur min varma och mysiga säng, trodde att jag skulle gå under av trötthet.

06.00:
På plats på Källvikens gård! Fodrade, täckade och släppte ut 5 hästar. Gör i ordning allt Esco's pyssel (foder etc.)



07.00: Satt i sadeln på Esco i ridhuset!! Här funderade jag på om jag var galen, kom fram till att jag nog var det. Red ett jättebra pass på en riktigt duktig Esco.



08.15: Lämnar stall Källviken och åker direkt till stall 2 (Danny).

08.30:
Danny skos för första gången hos mig. Tobbe var nöjd, prima hovar! Nu har vi fått i snösulor och brodd, wiho! Notera som sagt, Tobbe skor i t-shirt haha! Stallet är uppvärmt.


10.45: Danny longeras

11.45
Jag är på plats hemma igen, kastar mig in i duschen och nu sitter jag här, fräsch och nöjd!

Ska försöka hinna betala lite räkningar nu, göra i ordning något till inlägg och fixa till mig för jobb, kl. 15-22.


Vi "hästfölk" är galna, så är det bara =) Men så nöjd man är när man sitter där på lunch och vet att ALLT är klart!



/Maria

Hurtig brud!

Duktig du!!

Fin blogg! Helt lost i din häst!

en fråga. Om stallet är såpass uppvärmt att man kan gå runt där i t-shirt utan att frysa, mitt i vintern, varför har då din häst vad som ser ut att vara två täcken på sig?




Kom ihåg mig?