Shopping

Nu ska Danny bli ren och få bort lite lös vinterpäls! Han fäller nåt så makalöst och har en massa lös vinterpäls som yr runt i luften så fort man ryktar honom. Tänkte ta tag i saken och göra en storrengöring av honom imorgon.

Detta inhandlades:




Ryktsten,
Svampar
Babyservetter
Duk i microfiber

Med lite hjälp av mina vanliga ryktborstar och detta ska det nog bli ordning på pälsen!

Ryktsten är bra, men jag tycker det blir så himla "skitigt" av det. Jag har en slags gummiplatta som har samma funktion och fungerar exakt lika bra UTAN allt smul. Vet dock inte vad den heter... (är inte gummiskrapa jag menar). Det ser typ ut som massa trådar ihoppressade, med handtag ungefär som en ryktborste. någon som förstår vad jag menar? haha...

Nu måste jag bara fråga, hur gör du med svamparna? :D Har en shettis som fäller något så grymt, ryktar du med svampen eller vad?

Svar till Alexander: Det är svampar med "skrovlig" baksida! Använder dom i ansiktet på hästen då jag inte tycker om att använda ryktstenen precis där. Gnuggar den skrovliga sidan i cirklar i pannan etc. där de ofta släpper mycket hår. /www.fridahallgren.se

Tack för tipset om svamparna :)

Åh, jag förstår! :D Tack för svaret

Eva

Vad gör du med babyservetterna och duken??

Svar till Eva: Babyservetter = torka ur ögon, näsborrar, damm etc. Duken = fuktass lätt och används på kroppen för att få bort stöv och damm. /www.fridahallgren.se

Eva

Tack!! Nu ska jag ut och putsa på mina hästar :O)




Kom ihåg mig?