Stallpyssel på kvällen

Jag brukar alltid åka tillbaka till stallet en sväng på kvällen och pyssla lite. Smörja träns, rykta Danny ordentligt, prata med folk etc. Jättemysigt!

Brukar även som sagt rykta och pyssla lite med honom. Gör ren hovarna på både in och utsida och ibland smörjer jag in dom med hovolja (för att det ser snyggt ut haha).

Före:


Efter:



Idag hittade jag dock Danny med ett fult sår på rumpan.. Inte så kul. Förstår inte hur han har lyckats, men han måste ha rullat sig och skrapat emot något i antingen hagen eller boxen.

Som tur var var såret inte öppet utan det var bara päls som var bortskrapad, men det är inte kul när det händer.

 

 

Sånt där hittar jag på min häst då och då med, utan förklaring vad som kan ha hänt. Hittar inte den avskavda pälsen någonstans och han har haft täcke på sig hela tiden. Lika finurligt varje gång!

Det är verkligen mysigt att pyssla i stallet^^, Håller med om att det inte är kul att hitta sår på hästarna, även att det inte gått igenom helt liksom.>.<




Kom ihåg mig?