Svar på fråga från läsare

Carro:
Vad är ditt mål med honom? Jag menar, vad vill du få ut tillsammans med honom? Sen undrar jag även om han är sen i utvecklingen eller om han är långsamt utvecklas med mening, kan ha fått det om bakfoten men han verkar inte vara lika stressigt utbildad som de i samma ålder! =)

Svar:

Jag har inte satt upp några mål med Danny ännu, vi är ett alldeles för färskt team tillsammans men självklart hoppas jag att vi utvecklas tillsammans under många år framöver. Han är absolut efter i utbildning! De hästar som blir 6 år under 2012 som Danny "ska" egentligen ha bytena befästa och vara stadigt utbildade på MSVB nivå.

Danny har inte börjat med bytena men gör skolor i trav och har lätt för sig. Han är inte så "hårt" matchad och vi kommer inte att stressa heller. Att han förmodligen missar 6-årstest på grund av att han inte är utbildad till denna nivå ännu gör ingenting, vi har hela framtiden för oss! Det får ta sin tid och jag hoppas att han på detta vis kommer att långsamt stärka sig till en hållbar och frisk häst som jag kan ha glädje av i många år framöver.

Tack för svaret! :) Jag har själv en 6- årig islandshästvalack som är sen jämfört med sina jämnåriga kompanjoner. Men det beror på hans egna psyke, det tar ganska lång tid för honom att lära sig allt i rätt tid. Men du tänker rätt, man tjänar ingenting på att stressa dem igenom utbildningen, snarare kan man tjäna på hållbarhet. Lycka till med Danny, han verkar vara guld värd! :)




Kom ihåg mig?