Träning för Jeanna Högberg

Idag red jag alltså träning för Jeanna. Detta var helt oplanerat och jag hade ju ridit ett monsterpass för Marika (första tränare) igår så Danny var nog lite trött haha!

Vi gjorde dock det bästa av saken och tränade i knappt 30 minuter för att vara schyst mot Danny. Det var första gången som Jeanna såg honom och det var jättelängesedan jag träffade henne! Klas har varit på tillridning hos henne tidigare och jag har även bott på Segersta och hjälpt henne under en period. Jag har även skrittat ut (!) på hennes GP-häst Liza samt ridit hennes häst Darcia.

Nog om den saken! Jeanna gillade Danny och vi fick träna mycket på att han inte skulle lägga in näsan utan upp med fronten hela tiden. Vi red även baby-serpentiner i galopp! Så att han på ett mjukt sätt lär sig den förvända galoppen.

Dagens upprepade fras:

- SLUTA SMACKA FRIDA!!!!! (Jeanna)

Varför smackar jag? Jag vet inte. Ska börja rida med silvertejp över munnen!


Wow, vilken härlig häst i headern!

Är det ett halvblod?

kan du inte berätta hur det är att träna för jeanna kontra marika, och andra tränare du tränat för under åren, vad du har lärt dig från olika tränare osv? =)

Haha, jag smackar också mkt, särskilt vid hoppning fast det inte ens behövs. Störd man är :D

Haha jag smackar också fast tyst typ o_O Kanske är det för mig själv? Himla udda iaf :D

Ibland har man helt onödiga saker för sig, man kan undra vart de kommer ifrån. Dessutom är det alltid lite irriterande när man inte kan skärpa till sig utan man måste få höra samma sak ungefär 200 ggr från tränaren innan man förstår. Samtidigt är det väl lite roligt, människan i ett nötskal liksom.



Han är riktigt fin din nya häst, tror det kommer blir väldigt bra med honom. Ser fram emot att följa er :)

Först nu när jag själv har en häst som är väldigt känslig för smackningar har jag märkt hur otroligt vanligt det är att "folk" smackar. När jag rider med andra i ridhuset låter det heeela tiden.



När jag själv ägde en segpropp la jag aldrig märke till om andra smackade- jag hade fullt upp med att göra det själv.

Jag fick EXAKT samma kommentar för Bosse sist. "Inte smacka"



Mitt svar: Ooops, just ja.... Dålig ovana...



/Maria

Haha, exakt samma för mig. Min tränare tjatar alltid på att jag ska sluta smacka, jag behöver det inte ens? Dumheter man har för sig :)




Kom ihåg mig?