Träning för tränare på Danny

Idag var det dags igen för träning! Onsdagarna har blivit en riktig träningsdag då jag alltid får till tider att rida för Marika, kul! Det började sådär, han stod emot och ville inte trava på ordentligt med ett sug framåt. Efter mycket tempoväxlingar och öppnor längst långsidorna släppte det sakta men säkert.
Fick även jobba tempoväxlingar i galopp --> öka --> samla --> öka. Danny blev lite stretig i handen och fick då variera med att rida honom rund/låg i formen och framme med näsan/hög i formen.

Mot slutet när jag red lätt släppte äntligen traven igenom, duktig! Då är det verkligen en superkänsla och man blir bara så glad över honom. Det tar sig!

Frida, du är ju väldigt mån om hästen och dess utseende, Jag har återförsäljare av aloe Vera produkter och har en här som jag tror många hästmänniskor skulle uppskatta! veterinary formula är speciellt framtagen för rengöring och hudvård för djur. Den ger näring åt torr hud,päls,tassar,hovar,man och svans.

Läs mer på bloggen !




Kom ihåg mig?