Träning på Danny + Dagens outfit

Åkte som sagt först till Danny och red honom på morgonen. Var helt själv i ridhuset så hade mycket plats att rida på! Började i skritt och flyttade honom i skänkelvikning på diagonalerna. Sedan red jag honom låg och rund i trav och joggade igång honom. Han kändes pigg och eftersom han hade vilat dagen innan så var jag lite vaksam på honom så han inte gjorde några hyss..

I galoppen kom dock hyssen ändå när han började med att kasta sig för porten i ridhuset och blev så överaskad själv över sitt tilltag att han hoppade iväg i bocksprång dessutom. Jag satt dock kvar och blev rätt ond på honom, matte vill INTE ramla av idag! Därefter gick det mycket bra, red mycket stora galoppsprång --> korta språng --> och så stora igen för att börja kunna reglera galoppen på honom lite mer.

I traven kändes han fin, red mycket lättridning eftersom vi lätt får missförstånd när jag sitter ner. Ska dock bli bättring på det, börjar lära mig hans rytm lite bättre nu.

Dagens outfit:

Sadel: Amerigo CC
Schabrak: Sponsorschabrak utvecklingsteam Dalarna
Benlindor: Hööks
Långa paddar: Hööks
Boots med ludd: Horse Guard



varför har du paddarna så långt ner på bakbenen? ta inte illa upp! väldigt nyfiken bara :D

Alltså ang paddarna och lindorna..gör om, gör rätt...

Gör om gör rätt på lindorna...

lär dig linda... 1) det ska vara jämnt upp å ner... 2) får man 14 varv över upptill så gör man om... hur ska den kunna böja leden utan att få stopp B-)

Haha, är det samma person som skrivit alla kommentarerna ovan? (x

hur lindar du? :(

Tkr du lindar jättesnyggt, folk är nog inte vana vid att dressyrryttare lindar både högt och lågt hehe.. Min tränare har också paddarna sådär på bakbenen på sin häst.

Bara nyfiken att veta varför du lindar som du gör bak? Bara nyfiken :P

Haha kommentarerna! Vad är det för fel på folk:-) tycker du lindar utmärkt jag!:-)

@Hanna, jag reagerade på att det hela avslutas med så många varv högtupp. Lindar själv under kotan och rätt långt upp, dock inte så långt upp att hästen inte kan böja knäna.



Förstår mig inte på folk som lindar halva kotan och slutar långt under knät heller, som en annan stryckkappa ;)

Din sadel ser så underbar ut.. Har en likadan, men min ser inte alls sådär mysig ut, haha. Superfin pålle!

Vart har du köpt din horseguard boots med ludd? Är nämligen ute efter ett par men vet inte vart jag hittar några. :)




Kom ihåg mig?