Dagens ridpass på Danny och Esco

Tänkte skriva lite om det jag arbetade med i ridhuset idag, för båda två.

Danny:

Red i ridhuset. Skritt rakt fram och var noga med att han inte stoppade upp och utan gick på framåt. I trav red jag nästan bara lättridning då jag inte riktigt kan sitta ner i traven ännu. När jag tappar balasen i nedsittning blir det väldiga kommunikationsproblem :) Galoppen kändes också bra, red på spåret och lite volter. Sedan fick det räcka, såhär i början tränar vi mest start, stopp och styrning!

Escritor:

Esco hade vilat i ett par dagar så vi red ett lite lugnare pass i ridhuset. Tränade mycket på tempoväxlingar i traven där vi gick från normaltempo ner till hans lite sirapstempo. Eftersom Esco lätt blir lite för snabb i fötterna är det jättenyttigt för honom att joggas i ett samlat tempo några steg, för att sedan gå upp i normaltempo igen. Jättefin idag!

Glad Esco i ridhuset!





Kom ihåg mig?