Film på Frida och Escritor

Här kommer en film på mig och Esco. Från början rids han low, deep and round (LDR) för att stretcha sin stora hals och höja ryggen, sedan plockar jag upp honom i vanlig form. Han har en tendens att lägga in näsan lite för mycket i vanliga formen, men det är en styrkefråga och kommer att komma framöver.

Kommentera friskt nu!

Otroligt fina tillsammans:) Vilken utstrållning Esco har, jag dör en smula;)

Vilken fantastiskt vacker häst!

så fin! :) Hade varit kul att se lite "action" också, inte bara varv runt, runt. Lite sidvärtsrörelser, ökningar osv :)

Håller med Therese, hade varit roligare att se lite mer sånt och även lite enkelt jobb på volter i olika storlekar. Blir lite tråkigt att titta på när du bara rider på fyrkanten. Annars en väldigt fin häst :)

Väldigt fin häst och gud vad ni passar bra tillsammans! Men han rids lite bakom hand. Plocka upp händerna och rid mer i framåttänk så brukar nosen komma fram. Men somsagt, ni är jättefina tillsammans!

Läcker!!



/Maria

Jättesnygg häst, häftig modell! Och du rider väldigt bra, mycket bättre än jag, men eftersom du bad om kommentarer så skriver jag några rader nu :) Jag tycker att du rör lite för mycket på händerna, att hästen rörelse kommer ut i dem, det syns speciellt runt 3.00 där han nickar i takt med dina händer. Det kanske finns en funktion i det, inte vet jag, men som hobbydressyrryttare tycker jag att det ser lite störande ut för munnen :)




Kom ihåg mig?