Frågor och svar på inlägget om Norrehee Dressage

vem skötte mockning? när hästarna står inne brukar man ju behöva mocka flera gånger om dagen.
Svar: Polacker skötte mockningen

Hur många var ni som jobbade där? var ni många som bara jobbade i stallet eller var de även många som bara var beridare?
Svar: Det var 4 hästskötare och en beridare utöver Charlotte och Rasmus

Fick du lön eller var du där som praktikant?
Svar: Jag var anställd och fick således lön.

Vad fick hästarna för mat? :)
Svar: Hästarna åt mat från märket PAVO. Fodret som användes var mest PAVO EnergyControl och PAVO Condition




Var det viktigt att typ borsta av schabraket och putsa tränset varje dag osv..? :)
Svar: Schabrak hängdes upp på en ställning och fick torka innan det användes igen. Tränsen putsades varje dag!

Varför går bara ponnyerna i hage? Trodde att det var lag på att alla hästar ska gå i hage/kunna röra sig fritt i alla gångarter? Ha skrivit ett inlägg om detta, och även ställt frågan till mina läsare, så kanske man får lite klarhet i hur det fungerar :)
Svar: Vissa hästar gick ute under sommarhalvåret, men det fanns bara ett begränsat antal hagar och användes dessa på vintern förstördes marken/betet till sommaren. Det är lag på detta men så som lagen är utformad idag kan man lika gärna släppa hästen lös i ridhuset under några minuter så är lagen uppfylld eftersom det inte finns någon "minsta tid" för att röra sig fritt.

Hur fick du det jobbet? Var det genom någonutbildning eller ansökte du bara? :)
Svar: Jag hade varit och provjobbat på flera ställen (bland annat ett tyskt GP-stall + ett danskt stuteri och GP-stall) innan men kände att det var för långt bort från familjen. Mailade då Haid's och skrev vad jag sökte för typ av anställning och Charlotte ringde upp mig. Jag åkte sedan ner och provjobbade i ett par dagar och vi bestämde sedan att jag skulle komma ner med hästen och börja arbeta där.

Bra svar! Jag har en följdfråga; fick hästarna springa lös i ridhuset? ;)




Kom ihåg mig?