Ny anläggning

Var som sagt och hälsade på/skolade in mig igår på den anläggning som jag kommer att ha min nya häst på. Jag har  stått på samma anläggning "Källvikens Gård" i 7 år med olika hästar, men med den nya hästen kommer jag för första gången att stå på "Falu Ridklubb".
Detta är inget medvetet val, utan jag har tyvärr ingen stallplats längre på Källviken och nu är det helt fullt där. Det känns lite konstigt att byta anläggning efter 7 år, men jag hoppas att det ska kännas bra! Tävlar redan för Falu Ridklubb och har tränat mycket där så känner mig ganska "hemma" redan.

Jag kommer dock att fortsätta med Esco på Källviken, så kommer att spendera många dagar i veckan där också.

Källvikens Gård:
Privat anläggning med 19 boxar + 2 uteboxar om jag inte räknat fel. Ridbana 20x60, nybyggt ridhus 20x40, duschspiltor, uppvärmda sadelkammare, skötspiltor







Falu Ridklubb:
Ridskola med ca 40 boxar uppdelat i olika stall. Modern och nybyggd anläggning med bra lösningar som enskilda skötspiltor med dusch (11 stycken) i en uppvärmd "länga/stallgång". Ridbanor i olika storlekar, ridhus 20x60, uppvärmda sadelkammare

Det bästa är kanske att jag bor precis mittemellan dessa anläggningar (några minuterns promenad åt båda håll) så det kommer inte att bli någon skillnad i hur lång tid det tar tid.









Kom ihåg mig?