Sadeldjungeln

Ringde och pratade med Ridin idag (Amerigo) om sadel till en Danny. Jag har ju en Amerigo Close Contact nu, men den tippar bakåt på honom. Lade på en annan "CC" fast med bredare vidd och då låg det mycket trevligare.
Ringde dock för att höra vad de trodde, alltid bra att få råd av de som provar ut just det sadelmärket.

Fick råd att också prova en Amerigo Classic som passar högställda hästar med kort rygg. Förhoppningsvis har jag en Classic som kommer redan imorgon klockan 11 och kan provas, så då får vi se hur den ligger.





Min älskade "CC" som alltså inte ligger optimalt på Danny..
 

 

Har även kikat lite på vad det finns för childeric's till salu på marknaden men det är tyvärr väldigt klent på den fronten. Amerigo och Childeric ligger lika prismässigt, och jag tycker mycket om båda märkena. Känner dock att jag har ridit i Amerigo's senaste åren och trivts väldigt bra, så hoppas hitta en passande sådan till Danny.

Även Esco har till min stora lycka också en egen Amerigo! Mycket bra val där Petra! (ägare).  

Är ni intresserade av min Amerigo CC som förmodligen är till salu snart går det bra att höra av sig till mig via mail. [email protected]

Vad är det för tum och bomvidd på CCn?

DT

DT

Tumme upp för Childeric! Har också ridit i Amerigo samt Childeric senaste åren men Childericen är en klar favorit så nu har jag två stycken C :)

Hej :) Pröva även Amerigo Vega. Är super nöjd med den och Norma trivs prima. Ridin tyckte även att den låg riktigt bra på henne :) Kramis

Equipe är jag väldigt glad i, har en själv :) Är ju väldigt lik amerigon. Samma tillverkare av sadlarna så kan ju bero på det :)




Kom ihåg mig?