Beställda och klara

Nu är allting helt klart och beställningen är skickad till Königs! Ca 8 veckor senare kommer dom att vara mina alldeles egna sprillans nya ridstövlar! 
 
Stövelpar 1:
Königs Grandgester, bruna i färgen Whiskey. 54 cm höga, 36 cm vad, strl. 4 fot. 8 cm båge och Königs-kronan på utsidan!
 
Stövelpar 2:
Königs Grandgester, svarta med lack! 54 cm höga, 37 cm i vad, strl 4 i fot. 8 cm båge men ingen Königs-krona på utsidan utan "rena". 
 
Ni har ju redan sett ungefär hur dom kommer att se ut :) Tänk er Therese's svarta fast med lack och mina bruna kommer att vara liite ljusare än hennes och med krona på utsidan.
 
 

Varför krona bara på det svarta stövlarna? (Du har säkert ngn tanke med det)

Svar: Det är bara krona på dom bruna stövlarna, inte dom svarta :)
Frida Hallgren

Ojdå, råkade nog skicka iväg en tom kommentar?

Hur som helst, Hej!
Jag ska själv beställa ett par stövlar ifrån Königs har jag tänkt, jag har dock inte varit och provat/spanat in de olika modellerna helt, mer än på hemsidan. Blev dock förvirrad av produktbilderna, alla är väldigt snarlika (ex, royal & grangester, de verkar ha samma produktbild?)
Så jag hade blivit jätteglad av att höra vad som fick dig att välja den modell du valde, eller vad skillnaden mellan sir/grangdester, som jag förstått att du valde mellan, är.
Tack för en jättebra blogg! Kram Mathilda

Svar: Oj.. du får jättegärna skicka ett mail till mig så förklarar jag vidare där!
Frida Hallgren




Kom ihåg mig?