Formel 1 Danny

Fick hjälp av Marika idag också, faktiskt tredje gången på bara 8 dagar. Underbart! Hade jag kunnat hade jag velat rida varje träningspass för henne, tänk så mycket man skulle lära sig. 
 
Passet började ungefär som vanligt. Danny är spänd, explosiv och rör sig nästan lite orent (precis så som det ser ut på tävlingsfilmen) genom att slänga upp sitt högra framben lite hur som helst. När han är i det läget räcker det med att någon öppnar en dörr eller typ nyser för att han ska explodera och kasta sig. Marika brukar säga att man skulle vilja sticka en nål i honom så att luften går ur haha...
 
Efter massor av galoppjobb så lugnade han ner sig och började andas igen. Red galoppslutor, samlingar, ställde utåt/inåt och jobbade lite förvänd. Vi gjorde även två stycken byten på hjälpen! Inte bytte han direkt när jag lade på skänkeln men efter ett par galoppsprång förstod han och båda blev rena. Sedan gjorde vi inget mer sånt, vi ska inte stressa :) När jag sedan travade honom efter galoppen var han avspänd, jämn och jättejättefin i takten. Inga tendenser till orenhet utan bara ett flyt. Han är som natt och dag när han spänner av och börjar andas..
 
I traven red vi lite öppnor som blev kalas, det var så enkelt! Bara att sitta så gick han som en formel1 bil in och bara flöt åt sidan. Även travslutorna var fina men inte riktigt lika bra. Sammantaget en jättebra träning! Vill träna mer på en gång haha..
 
 

SNÄLLA frida! Kan inte du skriva ett inlägg hur du hittade danny och hur det gick till när du köpte honom?! nyfiken, kram på dig! :D




Kom ihåg mig?