En stor hiss och en ännu värre diss

 
 
Falu Kuriren. Jag har skivit om det förrut och jag gör det igen. En dagstidning för oss här i Dalarna som på senaste tiden skrivit helt grymma artiklar från ridsportvärlden. Journalisten Markus Josefsson får en solklar hiss som gör reportage som slår Tidningen Ridsport artiklar i längder. Idag kunde vi läsa om Minna Teldes framgångar nere i Falsterbo med Isac. Vi får läsa om bakgrunden till hästen, hur hon köpte honom och vad hon tror om framtiden. Minna beskriver honom som en "världshäst". I en separat artikel får vi även läsa om varför Charlotte Haid Bondergaard väljer bort WDM-Kuren och isället rider Grand Prix Special på söndagen.
 
Båda artiklarna innehåller korrekta resultat och namn, journalisten verkar fantastiskt kunnig och det är spännande intervjufrågor till ryttarna.
 
 
 
 
En riktig diss får givetvis det faktum att jag inte är i Falsterbo.. Hela veckan har bombats med statusuppdateringar och bilder från Skåne på facebook och jag känner mig som den enda i världen som inte är där. Men vad ska man göra, jag har jobbat hela vecan och inte haft en dag över att åka ner. Det blir nästa år! Avundas dock er alla som är där, sett alla finaler och shoppat i mängder...
  
 

Njaaaa, exakt allt stämde inte... isac är ju ingen hingst ... ;) men ändå en STOR HISS!!!

Ja och på Aftonbladet.se står det nada... Trots vinsten i superligan i hoppning igår... Sveriges näst största sport har sin största tävling för året. Säkert ingen som är intresserad att läsa om det.... SUCK!




Kom ihåg mig?