Fler bilder på Therese och Tiara Magic!

Förra bildbomben blev det lite skriverier om (över 25 kommentarer) så jag vill nu skriva en egen rad om detta. För det första, även om Therese är inne och kikar på detta så är det inte hon som driver denna blogg. Det är jättesnällt av henne att jag får lägga upp bilderna - så en massa hugg om det ena och det andra känns så otroligt tråkigt. 
 
Kommentarer om hästens bett och hurvida kindkedjan skall spännas hårdare/lösare är också onödigt. Detta är ett rutinerat ekipage som förmodligen under lång tid kommer fram till en bettlösning där hästens trivs bäst - det är ingenting ni kan ha en aning om.
 
Låt oss nu istället njuta av ett fint ekipage! Detta är nödvändigt för att jag överhuvudtaget ska fundera på att lägga upp fler bilder på andra ekipage än mig själv framöver (och jag vet att det brukar uppskattas, så låt oss inte förstöra det). Det är en asball häst och en jätteduktig ryttare som kommer att gå långt, så visst får vi vara lite avundsjuka (det är jag också!!) men låt det inte gå till överdrift :)
 

Håller med dig helt! Tycker att hästen ser grymt fin ut, som du säger "asball" ! Ser ut att vara en jätteduktig tjej också.

Helt rätt Frida! Bra att du tog upp de så att "dom som vet bäst" får sig en knäpp på näsan!
Alla hästar och ryttare är olika! Så allt är inte på samma sätt på alla hästar och ryttare.
Har man sett Therese och Tiara live vet man att dom jätte duktiga och samarbetar sjukt bra ihop.

Fan nu vart de anonymt! Men jag skrev de!;)
/Ellen

Fin fin fin!! Galoppbilderna är mina favoriter! Hon ser ut att ta i av kung och fosterland med bakbenen under hakan! Häftigt!

Härlig häst med snygg teckning :) och tycker att ryttaren verkligen ser ut att komma ner på ryggen ordentligt (något jag själv har problem med). Ang kommentarerna om stången så är ju 45 grader det rekommenderade men självklart får det ju anpassas efter hästen grejerna sitter på. Denna hästen kanske trivs bäst med en fastare kedja och mindre vridmoment i munnen -men det är ju inget vi har med att göra.

vilket snyggt schabrak :) hästen också!

Jätte fina bilder!

Alltså jag förstår inte att folk orkar hålla på.. Lovar att många av dom som sitter ich skriver sådant inte ens provat att rida på kandar själva! Dom är superfina och ser väldigt samspelta ut! :) Skriver dock som jag skrev förragången, blev positivt överraskad över att det var en magini häst. Absolut inget illa alltså, jag har tyvärr bara träffat på mindre roliga hästar efter han, men nu fick jag ta tillbaka det och det gillar jag ;)

Är så stolt att få träna detta fina ekipage!! Mer välskött häst och ambitiös tjej finns inte!!Kul hon fick vara med på din blogg Frida!! :-)

Svar: Självklart ska hon få vara med här :)
Frida Hallgren

Jättefin häst! Skulle vara överlycklig om jag fick chansen att äga en sådan häst! Fint! Har en undran ang kandar, jag rider ej på det själv, men har gjort det några gånger och fick då lära mig att vinkel, om man har sträckt tygel, ska vara 45 grader mellan mungipan och stången? För om det ska vara 45 grader vid slapp tygel så känns det ju som om bettet bara skulle hänga hel löst? Om man tittar på ngn bild med lång tygel så går ju stången parallet med mungipan? Eller har jag helt fel i mina funderingar?

Måste bara säga till dig Frida med att Danny är bland den snyggaste häst jag sett! Hur läcker som helst!

Ah, vad snyggt schabraket var! Tråkigt att folk aldrig kan lära sig hålla tyst. Det hade varit en sak om det varit du på bilderna, och folk kom med en massa åsikter. MEN, nu är det inte det, och då ger det ju inget att man sitter och tjafsar. Superfint ekipage iallfall!

Dom är ett grykt duktigt och fint ekipage! Redigerar du dina bilder innan du laddar upp dom på bloggen? alltså färger och förminskar som för bättre kvalite, elelr laddar du bara upp dom? :)

Svar: Jag redigerar! Beskär, ökar kontrast/mättnad och ev. skärpan.
Frida Hallgren

Kul att se en så pass ung häst med riktigt "ursvensk" stam, fin är hon också!




Kom ihåg mig?