Drömstövlarna och olika stora vader

Tänkte ta hela dagen, hoppas ni orkar läsa haha..
 
Vi åkte i alla fall till Hogsta Ridsport och blev väldigt bra bemötta! Tycker att Eva tog hand om oss bra och svarade på våra oändligt många frågor. Provade bland annat Königs Sir, Königs Sir med lack och ett par Petrie Olympic. Eftersom jag redan klämt ihjäl mig och provat Therese's stövlar (Königs Grandgester) hade jag så gott som bestämt mig för två par likadana. Vi måttade längden till att jag borde ha 52 cm i höjd men jag tog 54 cm... 8 cm båge.
 
Sedan kom det svåra, mina vader! Jag har en tjockvad och en smalvad vilket gör det hela väldigt krångligt. Ena vaden mätte 35 cm och den andra 36,5 cm.. Eftersom jag kommit i Therese's stövlar med mått 36 cm så valde jag att ha dom bruna stövlarna i 36 cm vad eftersom dom går att lästa ut om det skulle bli för tajt. Dom svarta lackade däremot.. Dom går ju inte att lästa (töja ut) utan är helt körda om dom blir för smala så då vågade jag inte chansa utan tog 37 cm... 
 
Färgen på dom bruna kommer att bli Whiskey vilket är en rödbrun nyans. På bilden nedan är Therese's bruna som kom idag och dom är i färgen Antique Whiskey vilket är ungefär den färg jag ska ha (men hennes är lite mörkare runt sömmarna). Så otroligt snygg! Kommer bli den lyckligaste ryttaren i världen i dessa stövlar. Dom svarta lackade kommer i och för sig också bli helt underbara. Mmmm....
 
Nu är det tyvärr lite semester på stöveltillfabriken men ca 8 veckor borde det ta.. Kanske lite längre. Jaja, den som väntar på något gott.. Kalaset kommer gå på ca 16 000 kr, men det är dom så värda :)
 
Jag provar Therese's bruna juveler! Är så avundsjuk att jag nästan spricker - dom är helt underbara. Har jeans på mig så ser lite halvroligt ut, men fokusera på stövlarna... Vill ha mina NU!
 
 

Färgen är "to-die-for". Sjukt snyggt med gammelbrunt!

betalar du dina grejer själv? du skriver att du köpt din sadel för 35 000 kr själv och nu stövlar för 16 000 kr? låter inte så rimligt?

Till Anonym: Det har väl inte du med att göra? Om man jobbar och sparar är det inte på något vis orimliga summor...

Ja, bor man fortfarande hemma hos sina föräldrar men ändå har jobb och tjänar egna pengar är det inte så svårt att spara ihop pengar :)

Assnygga! Vill också ha!! :)

Dör lite så fina!




Kom ihåg mig?