Avmaskning

Fick svar från träckprov i fredags och mycket riktigt visade provet att Danny hade väldigt mycket mask. Över 1000 EPG blodmask. Hua! Pratade med veterinären idag som lugnade mig lite så det tydligen var väldigt vanligt att nyligen importerade hästar hade mer mask. Har fått avmaskningsmedel utskrivet som ska tas i två omgångar. En gång nu och sedan en gång till om 8 veckor för säkerhets skull.

Känns ändå ganska skönt att veta att det finns en anledning till att Danny ser ut som han gör just nu. Han äter massor men har tunnat ur i överlinjen rejält på senare tid. Hoppas få ordning på detta så snart han är avmaskad!

Hoppas du gjort odling på stora blodmasken, den om

Någon kan ställa till besvär.

Haha, Wanda hade 1100 ;) Men det har tydligen varit en sådan vinter också, för det är jättemånga hästar som har ovanligt mycket mask..

Fin blogg :)

Kramis

Min har 850, fick just veta att de är stora blodmasken, avmaskade igår..men jag fick bara utskrivet en spruta..

Hon är Väldigt tunn och jag har försökt få upp hullet i vinter men inte lyckats, men nu vet jag ju anledningen!

SVAR: Ja, odling på stora blodmasken är gjord. Får svar om ca 10 dagar! /www.fridahallgren.se




Kom ihåg mig?