Esco på Marikaträning!

Idag fick Esco ta Dannys plats på Marikaträningen, hurra! Jätteroligt då jag bara ridit för tränare en gång tidigare på honom.

Vi gick först igenom alla moment i MSVC:2 i enskilda rörelser. Plockade isär programmet och red allting var för sig. Öppnorna var OK och slutorna var dåliga. Han blir för rak och korsar för dåligt, så det fick vi ta itu med. Många volter och sedan lossade han lite i kroppen.

Sedan lite check på skrittpiruetterna som är ganska bra!! Bara jag vågar rida och verkligen få honom att trampa genom hela piruetten. Även förvända serpentinen med enkelt byte är jättebra åt ena hållet.. Andra hållet är sämre men där styr jag lite knepigt så då blir även bytet dåligt. Ska känna igenom detta en gång till innan lördag...

Till sist red vi igenom hela programmet i en följd och fick en massa bra tips hur jag ska tänka, var jag ska samla lite extra och var jag ska trycka på mer. Marika är guld!!! Nu känns det inte längre som att jag är ute och cyklar med min ridning utan har fått mycket bekräftelse på vad som är bra och framförallt vad jag ska göra för att förbättra det dåliga.

Vi taggar till helgen!!





Kom ihåg mig?