Film från dagens start

Som sagt, en lugn ritt med några mindre missar. Domare var Christina Hahne och hon skrev: "Mkt. trevlig häst som har förutsättningar....! Oftast trevlig form, lite försiktigt påskjut o. kan bli mera rakriktad. Mjukt ridet! :)"

Vad tycker ni? Jag är nöjd!!


han är jättefin:)

Tycker att det ser prydligt och mjukt ut! Ni kommer att bli jättebra :)

Hej,jätte fint ridet,mjukt och inga störra missar såg bara 2!

Ni skulle lätt vinna om ni inte fick det dära taktinslaget i mellantarven och fel galopp i första volten men det löste du super fin!

Ida

Verkligen trevlig form på honom! Ni har verkligen potential!!



p.s Kan inte låta bli att titta på ryttaren på skimmeln i collectingringen. Hennes händer far omkring som jag vet inte vad! My God!

RIKTIGT avis på dig! ni är så himla fina och danny är urläcker!!

Vilken fin ritt!

Vad fantastiskt väl du visar honom. Det syns verkligen att du har rutin även om han inte har det :)

En sak tänkte jag dock på både i den här filmen och en när du tävlade Esco. Det ser ( i mina ögon ) på gränsen till överilat ut i traven. Jag hade stämt av med lite fler halvhalter. Men det är min personliga åsikt och det kan lika gärna vara filmen som ger det intrycket :)

Hur som, ni kommer att gå långt du och Danny :)

Får man fråga varför till största del rider med väldigt höga händer? Är det en ovana, eller gör du det av en anledning? :)

Postat av: Frida Hallgren - www.fridahallgren.se



SVAR TILL MARTINA: Jag rider med ganska normal handställning, om än lite högre än normalt. Ser det inte till någon fördel att rida med "låg hand" utan visar hellre att min häst är så pass ärligt på tygeln att jag inte behöver placera min hand nedåt för att hålla den kvar där. /www.fridahallgren.se

IDA

Ni är så sjukt fina, ni kommer bli riktigt farliga på tävlingsbanorna senare! :D

Det ser verkligen trevligt ut! Du rider riktigt fint.

Åh ni är så jävla snygga! Och din ridning.. Du ör en förebild så mjukt och fint som du rider Frida!

hej! förlåt om jag lägger mig i eran diskussion men jag vill påstå att en "för hög" hand, alltså en handställning där den räta linjen från hästens mun till armbågen är bruten kommer att få hästen att gå bakom lodplan. jag har ju följt din blogg ett tag och sett att detta är ett återkommande problem hos dig. dags att analysera lite bättre varför detta återkommer hos de hästar du rider......

SVAR: Ha ha ha. Återkommande problem att mina hästar går bakom lodplan? Det var nog dagens Kommentar haha... Jösses. /www.fridahallgren.se

Gillar din ritt! Du har en ung häst som du låter gå fram med härlig energi. Visst kan man stämma av mer, men nu var väl meningen att ni bara skulle göra det så okomplicerat som möjligt? Jag reagerade inte på ngn hög hand alls. Tycker det var helrätt ridet. En fråga: Hur är Danny att sitta på i traven? Det ser ut som att det rör sig en hel del i ryggen på honom. Tycker du det är svårt att komma ner ordentligt och följa eller hur känns det? Bara nyfiken:D




Kom ihåg mig?