Jag har upplevt ackumulatorhoppning för första gången

Lång och regnig dag! Först jobb som funktionär på våra regionala hopptävlingar där jag för första gången i mitt liv fick se vad ackumulatorhoppning är för något. Haha hur kul som helst!!!

För er dressyrnördar som jag som läser min blogg innebar detta med ackumulatorhoppning att man red en förutbestämd bana men plockade poäng på varje hinder man klarade. På sista hindret fick man välja mellan två stycken hinder varav det ena var ett vanligt hinder med samma poäng som övriga och det andra ett svårt, högre "konstigt" hinder som var värt mycket mer poäng. Massor av ryttare valde det svåra hindret och så gott som alla rev eller stannade ut sig haha.. Men några få, duktiga ryttare klarade - häftigt och skitkul!

Nu på eftermiddagen har vi flyttat Esco och alla grejer till Falu RK. Han gick in i sin nya box bredvid Danny, rullade en gång och ställde sig och tuggade hö. Han är väl för underbar haha.. Danny var lite arg och blev som en alligator mot sin nya granne vid kvällsfodringen - men han är sån. Som att lamm mot människor men bedrövligt dålig på att se snäll ut mot sina boxgrannar.


Ja då ska du se min häst, världens snällaste mot människor och hästar , men när det är dags för fodringen i boxen så aa, boxen har näst intill gått sönder ett antal gånger , då han blir rasande på grannen. Även fast han knappt ser grannen. Suuuck.. haha




Kom ihåg mig?