Jobb och stall

Ja herregud vilken sommar det blir.. Massor av jobb och så 20 stallpass totalt under hela juli månad eftersom jag tar åt båda hästarna.. Personalen på Falu RK har ledigt då och då splittar man passen på de privathästar som står kvar. Då är det dock hyresfritt så slipper stallhyran i alla fall :) Ni vet var ni hittar mig i sommar, antingen är jag på jobbet eller så är jag i stallet haha.
 
Idag har jag också varit i stallet hela dagen, dock helt frivilligt utan stallpass. Hade som sagt lite bevakning på hästarna i sina nya hagar och pysslade på i stallet, spånade boxar, packade hö etc. Både Esco och Danny vilade idag (eller ja, Danny motionerade ju i hagen haha...) så jag hade det väldigt lugnt. Spirit red jag i alla fall! Han red jag ut på för första gången och det var ganska intressant. Jättesnäll i början men vägrade sedan att gå vänster i en korsning och började härja, blev riktigt ond på honom och då gick han framåt, sedan var vi kompisar igen.
 
På kvällen har jag pysslat lite på hästarna, klippt hovskägg, ryktat osv. Imorgon blir det träning för tränare på Danny!
 



Kom ihåg mig?