Midsommar

Vilken dag! Helt ljuvligt väder att rida utomhus i. Spirit fick trimma på ridbanan och han kändes verkligen jättetrevlig! Mjuk, loss och helt med på noterna. Är så imponerad över honom fortfarande...
 
Esco och Danny fick som sagt strosa i skogen på mjuka vägar. Båda var helt lugna och framförallt Danny var duktig som var så cool. Han fick faktiskt ta täten med Marika och Mamma med sina hästar bakom oss. Nu på eftermiddagen/kvällen har killarna fått gå riktigt länge i sina hagar. Jag hade eftermiddagspasset tillsammans med en till och vi fodrade dom em-hö ute i hagen istället för inne. Esco har en tendens att börja vandra lite ju senare på dagen det blir när han är ute men även han verkade trivas fint med att vara ute i Dannys sällskap. Det gick även två till hästar i hagen bredvid så dom var fyra stycken nära varandra kvar i hagarna.
 
Inte förrän 17.00 kom hästarna in! Det är ungefär två timmar senare än vanligt. Jag var givetvis där och kollade så att dom hade det lugnt i hagen hela tiden så passade på att tvätta lindor, schabrak och benskydd samt städa ut stallskåpet. Behövligt!
 

Oj vad tidigt med klockan fem! Vintertid går våra ute till 9-10 och sommar ute dygnet runt :)

Har han vuxit? Börjar se riktigt stor ut ju :D

jag måste hålla med om att kl fem är tidigt (samt ha skydd på de och inget sällskap osv) Men jag vet också var hästarna kommer ifrån.! det jag blir impad av även om vi har helt olika hästhållning är att du är verkligen kvar två timmar och gör "skitgöra" för att dina hästar ska få två timmar extra i hagen! att du spenderar mkt tid och bryr dig verkligen om dom är det ingen tvekan om.! så undrar hur vill du ha din hästhållning, vet att du hållit på att vänja över danny att vara ute mer osv. men hur vill du att dt ska bli? vad tror du på? tror du att han mår bättre av sällskap och få leva som "flock" eller hur ser dina tankar ut och hur ser din optimala vardag ut för dig och dina hästar? (:




Kom ihåg mig?