Mina luddisar går sönder...

En gång i tiden hade jag 4 stycken hela luddboots. Men en efter en gick sönder och till slut hade jag inga hela alls kvar. Lagade då allihopa med textillim och dom höll jättebra! Tills jag tvättade dom...

Då var det samma sak igen, limmet släppte och det blev trasigt. Provade ett nytt lim - höll tills jag tvättade dom. Provade att sy med symaskin men den orkade inte igenom materialet. Provade att sy för hand men då orkade inte jag trycka igenom materialet haha..

Så frågan är, hur lagar jag mina boots?! Det är kardborren som ramlar av (se höger sida)..





Lämna in till sadelmakare eller liknande som kan sätta en söm i dom, dom har ju lite värre maskiner :) En sådan liten grej borde inte kosta mycket :)

moa

Jag har ett enkelt men lite dyrare alternativ - köp nya ;)

Håller med de andra två. Antingen lämna in till sadelmakare/skomakare som har riktiga maskiner för att sy i så tjockt material, eller så får du köpa nya allt eftersom -du använder dem ju rätt flitigt verkar det som så de slits nog ordentligt.



Här släpptes grabbarna på bete idag, bilder från släppet på bloggen ^^

Borde gå att köpa läder nålar, dem är lite starkare. Sen tar du fram en bra tång som du kan pressa ner nålen med och sedan dra ut på andra sidan :)

Hihi känns kanske som att det är dags att köpa nya?;)

Skomakaren!

Nita fast dom!




Kom ihåg mig?