Onsdag

Dagen började med träningen för Marika så först ut idag var alltså Esco! Som tidigare skrivet gick träningen bra.

Efter det var det bara att sadla upp häst nr 2 som idag blev lilla Spirit. Någon undrade hur hög han var och han är 129 cm hög. Jag är 163-164 cm lång och självklart för lång för en B-ponny - men absolut inte så lång att han tar någon skada av att gå 30 minuter med mig på ryggen. Det är dessutom en otroligt balanserad liten ponny så han bär upp mig fint.

Dressyrpasset på Spirit gick fint och han kändes med på noterna. Ett par bocksprång i galoppen även idag, men då morrade jag till ordentligt och efter hade han alla fötterna i marken. Sofia filmade när jag red fram och om hon lyckas föra över det till datorn kan jag lägga upp det. Även häst nr 3, Danny trimmades idag. Han har gått i skogen och longerats några dagar och var idag riktigt het och glad över att få jobba på riktigt igen. Massa power och som en fjäder i handen - jag satt bara och log. Måste filma snart!!!

Nu på kvällen har jag pysslat lite i stallet, ryktat, lindat nattlindor, oljat hovar och pussat på hästmular. Esco hade ett sår på mulen idag och nu på kvällen fick jag se hur detta kom sig... För när jag står och tittar på båda hästarna när dom tittar ut genom fönstret (och kommer åt varandra) biter Danny Esco i mulen - och ännu ett litet sår två centimeter ifrån det andra uppkommer! FY DANNY! Hans fönster har alltid tidigare varit stängt men titt som tätt är det öppet nuförtiden? Tror att dom öppnar när dom fodrar för att slippa öppna boxdörren..

Sofia tog förresten även en bild på Spirit idag! Han är väl för söt!

Så söt!

ååh kan man inte få se mer bilder på dig när du rider spirit? ;D

Hur gör du när du "morrar till ordentligt"? Har du några tips på hur jag kan göra med min häst som bockar och kastar sig så fort man FÖRSÖKER rida dressyr. Känns som jag har provat allt. kan du ge flera tips? Hästen har inte ont!

Söt ponny :)

åh jag smälter, vilken söt liten ponny!




Kom ihåg mig?