Sommarväder

Jag blir så himla glad av sånt här finväder! Klarblå himmel, några fluffiga moln och 20 grader varmt. Utnyttjade tillfället och red ut båda hästarna i skogen vilket dom verkade uppskatta mycket.

Danny reds som sagt för tränare igår och fick röra på sig i skogen idag, trots att han ska tävla imorgon! Brukar normalt sett alltid rida ett 20-minuterspass och checka lite dagen innan tävling, men eftersom han ska ridas imorgon på morgonen innan vi åker så gör jag inte så idag. Anledningen till att han ska ridas imorgon innan vi åker är för att rida bort överskottsenergin så att han är lugn på tävlingsbanan. Dock en helt obeprövad metod för Danny, men så som han har varit på tävling hittills hade det onekligen behövts ett ridpass innan vi åkt.

Esco fick också ut i skogen idag! Han har det väldigt lugnt nu för att ladda kroppen till nästa helg. Fåglarna kvittrade och vi njöt!

Har dessutom hunnit med att ta kort på mina fem favoritschabrak! Lägger upp alla i ett separat inlägg lite senare. Tills dess, ha en härlig fredag och stort grattis till alla som tar studenten! Jag minns förra året när jag var mitt uppe i studentfirandet. Massa fester, grillmys med klassen, partyresa till Alanya, studenten, balen.. Åhhh så avundsjuk jag blir. Men jag har ju faktiskt haft mitt roliga!

Student från Idrottsprogrammet 2011




Kom ihåg mig?