Stora hagar

Idag släppes Danny och Esco i nya hagar! Detta är en stor händelse i alla fall för Danny som har gått i "sjukhage" hela tiden. Han hade gått i liten hage ett par timmar om dagen när jag fick hem honom så steg 1 var att få ut honom på "heltid" och att han var lugn med det. På slutet har det gått jättebra och han har varit så himla lugn i hagen - därför ville jag nu att han skulle ut i större hage för att kunna röra på sig lite mer.

Sagt och gjort, idag var det dags! Först släpptes Esco i hagen bredvid men han ställde sig och åt hö utan att ta ett travsteg (som förväntat haha). Danny däremot hann jag knappt släppa innan han drog iväg i serier av "lufthopp med skruv".. Att det fanns hö och lite gräs i hagen var inget han brydde sig det minsta om. Det var dock torrt och ganska bra underlag i hagen så jag var inte hysterisk (haha) utan lät honom hoppa av sig, dock under bevakning.. När han till slut lugnade ner sig och började äta hade jag koll på båda hästarna från morgon till lunch och pysslade på i stallet. Jättesnälla var dom, tack och lov!

Nyligen utsläppt.. Jättesuddiga för jag växlade mellan att kolla i kameran och utanför hela tiden haha!




Esco visar hur det ska gå till... Kolugn.



"Ahaaa är det så man gör? OK, då tuggar jag också hö..."



Sedan kom solen fram så även Danny fick gå naken och mysa! Visst har dom underbar omgivning till sina hagar... Grönska och sjö!

Fina bilder :)

är det så bra att släppa danny i ny hage precis när han blivit avmaskad?? kan vi inte få se en träningsfilm på danny snart? var länge sen nu, det serr ut som att det hänt så mkt med honom! :)

Jag skulle aldrig våga ha mina hästar i en hage med så dåligt staket. Det ser riktigt farligt ut.

Alla hagar på ridklubben ser ju för taskiga ut. Men härligt att han fick en större, nu kanske han lugnar sig lite när du ska rida också:)




Kom ihåg mig?