Ut i skogen + full fart på banan

Idag red Petra Esco för första gången på ett halvår! Lite nervös var jag allt, i fall hon skulle tycka att han kändes katastof, hemsk etc. haha.. Men icke, hon tyckte att han kändes jättefin! Puuuh...
 
Vi red i alla fall ut i skogen en sväng först, skrittade på vägar i skogen och myste. Sedan gick vi ut på stora hoppbanan och lät dom trava på lite. Eftersom Danny höll sig i skinnet fattade jag galopp och efter en liten explosion föll han in i stora härliga galoppsprång! Jag ställde mig i fältsits och lät honom rulla på åt båda varv. Jag tror att det är jättebra att dom får sträcka ut och inte gå i någon superdressyrig galopp hela tiden. Rund form och stora språng! Hoppbanan är enorm och blir nästan som en fyrkantig galoppbana, så där har dom verkligen chansen att få sträcka ut.
 
Efter en stund var vi nöjda och hästarna fick duscha och sedan ut och rulla sig i hagen. Idag kom dom inte in från hagen förrän 18.00, det ni... :) Blir så himla glad när dom är så lugna i hagen! Båda stod och vilade på ena bakbenet med huvudet hängandes, trötta och nöjda ute.
 
Lina fotograferade lite när vi skulle ta in dom från hagen, här är en stor bamsekram med Esco!
 
 

Vilken underbar bild Frida!!

Fantastisk bild!!!

Mysigt! Vilken ögonblicksbild. <3

ida

Så fin bild!! och det är så roligt att läsa din blogg, keep up the good job! =)

Härlig bild, skönt att dom få va ute lite längre, iof är mina ute dygnet runt nu men dom e ju van de :-)




Kom ihåg mig?