Värmesalva

Var på granngården och köpte foder idag! Kikade lite bland övriga hästprylar och var ute efter värmande liniment då mitt är slut. Använder alltid värmande liniment på muskler (rygg) och kylande på benen.

Hem kom jag med radital värmesalva, inget jag i normala fall använder men utbudet på granngården var inte enormt. Kikade dock på innehållsförteckningen och det var ungefär samma innehåll som mitt vanliga liniment så jag tror att det blir jättebra.

På Trikems hemsida står följande:

Värmande linimentsalva med en väl avvägd blandning av eteriska och värmande oljor. För ökad blodgenomströmning i de yttre blodkärlen, ger snabb värmande effekt. Påskyndar läkning.

Det där linimentet är super bra! Vi använde de jämt på travarna och funkade kanon! :) Dock har det väldigt lätt för att blistra om det blir för varmt! Så man får passa sig! :)



Använder det tom på mig själv när jag har ont i musklerna! :)

Har du på detta (liniment och kylande) direkt efter träningspass? Hur ofta, och efter varje pass, eller bara hårdare? Jättetacksam för svar! Och gärna vilket liniment och typ av kylande du brukar använda och föredrar.



Snälla, snälla, snälla svara! Jag skulle bli såååå glad! :)

Jag använder det där på mig själv, jag köpte det till en tidigare häst, men han fick utslag utav det. Jag upplever det som mkt starkare än de flesta andra liniment, jag får nästan brännskador själv utav den (jag blistrar typ mig själv). Så rekommenderar starkt att prova på litet ställe först och se hur hästen reagerar.

Kan du inte berätta utförligt hur du gör med linimentet, varför etc. I princip samma fråga som Martina, men det är intressant att veta. :D




Kom ihåg mig?