Dagens Danny och Esco

Dagen började hos Danny. Åkte till honom vid 07.15 och red ganska direkt. Det blev ett pass i ridhuset!
Han kändes inte jättebra i början, stod emot och blev springig i traven. I galoppen stod han också emot och till sist bara tvärnitade han och lättade fram - då fick det vara nog! Inga tramserier här inte.. Tog ett spö och så var det klart. Han har väldig respekt för spöet (jag rider aldrig med spö annars) och blir väldigt snäll när han får sig en dask i rumpan.

Några varv med spöet och så blev det en helt annan häst! Fram för skänkeln och lätt i handen. Då lade jag mig ifrån spöet och red som vanligt, jättefin! Red mycket galopp --> öka --> samla ---> öka längs långsidorna. Kanon!

Danny och Rune innan träningen.. båda redo för ett pass i ridhuset! Vill ni se en massa ridbilder när Sofia rider Rune kan ni trycka HÄR.



När allt var klart i stallet hos Danny trampade jag iväg på cykeln till nästa stall, Esco! Eftersom Petra är världens bästa hade hon redan mockat, packat hö etc. så jag behövde bara sadla på och sitta upp! Helt underbart, speciellt eftersom jag var ganska stressad (hinna hem och duscha innan jobbet).

Esco var vrålpigg haha! Så passet idag började med att han fick "rulla på" i arbetsgalopp längs spåret för att jobba av sig lite energi. När han var lugn började vi rida programdelar, serpentiner, delar ur LA:1 och lite skolor. Jag var väldigt noga med att näsan skulle vara framme, nästan så att han blev lite öppen i formen. Tidigare har han tappat takten och blivit stark när man lagt näsan längre fram, men idag höll han allt super! Uppenbarligen har han fått lite mer styrka och orkar bära sig med näsan framme utan att tappa takten.

Avslutade i en rund form och sedan var vi båda väldigt trötta..






Kom ihåg mig?