Familjen - teamet

Blev så inspirerad av Matilda Hedlins inlägg om sin familj att jag bestämde mig för att även jag presentera min familj. Utan mina föräldrar hade jag aldrig varit där jag är idag inom ridsport!

Först och främst har vi mamma Carin!
Mamma Carin arbetar som gymnasielärare och har därmed lärt mig att skolan är väldigt viktig.
Hon red mycket när hon var liten men fick aldrig någon egen häst, det fick däremot hennes dotter (jag). Mamma rider inte så ofta nuförtiden, men tycker om att sitta i sadeln på islandshästar då och då.

Däremot är hon den som hjälper mig allra mest med hästarna. Hon är alltid med på tävlingar (världens bästa groom), följer alltid med till veterinären, går ut och går med hästarna om jag inte hinner rida, borstar och pysslar. Tusen tack för all hjälp jag får av dig mami! ♥




Sen har vi pappa Börje! Pappa är civilingenjör och arbetar på SSAB. Han har ingen hästbakgrund men tycker mycket om djur och engagerar sig i hästarna han med. Pappa hjälper till med allt möjligt runt hästen, han bär hö, pysslar med transporten och ser till att den är i bästa skick, kör till tävlingar och mycket mera. Följer till och med ponnyakuten på söndagar!




..Och sist men inte minst, mina två bröder Erik och Tobias. Erik och Tobias är tvillingar och går i årskurs 7. Dom tycker att hästar är stora och ganska tråkiga, även om dom faktiskt är med i stallet ibland.

Men jisses vilket långt hååååår du har! Jag vill ha :)



Mammor och pappor är väldigt bra att ha, vad gjorde man utan dom? Mysigt inlägg!



/Maria




Kom ihåg mig?