Långa paddar?

Fick (som väntat) frågan varför jag har så långa paddar på bilderna på Danny.

1. För att det skyddar större yta
2. För att det är snyggare

Sen har jag inte alltid långa paddar, men oftast. Hade kanske inte använt det på en ponny med korta ben..  Skulle nog se lite klumpigt ut haha.

Sen har jag lindat väldigt lågt på bakbenen (med flit) då jag inte visste om han skulle vara tokbusig ute på banan och hoppa runt hejvilt, ville ha lite skydd över kotorna då i så fall.

Vad har du för paddar? :)

e.

förstår att det skyddar men att det skulle vara snyggt?!? det är det verkligen inte (enligt mig iaf.)vet att t.ex kittel har det och även rath på den svarta skönheten men tror inte de har det för att det ska vara snyggt....

Tycker personligen det är snyggare när värdarna inte syns :) men förstår Ju syftet med den skyddande effekten nedtill, men upptill ? Men ja alla tycker vi olika :)! Tur är väl de, för hur spännande vore hästvärlden utan alla "Som vet bäst och gör rätt" ;) haha vi hästfolk är hemska ! Alla borde Accepterat det vid de här laget - vi kommer aldrig tycka likadant om allt! Alla på läktaren är ju proffs också tydligen haha :)

För att förtydliga min kommentar ovan - Det va absolut ingen pik mot frida eller så utan en allmän sanning :)

För att förtydliga min kommentar ovan - Det va absolut ingen pik mot frida eller så utan en allmän sanning :)

Vill du vara med i VECKANS BÄSTA , du vinner en FET LÄNK?

Anmäl dig idag innan kl 21.00 idag!



länk ---> http://dayviewbyssg.blogg.se/2012/march/veckans-basta-ny-omgang.html#comment

Tur att smaken är delad som baken, för jag tycker det ser jättekonstigt ut :D




Kom ihåg mig?