Petras manfläta

Fick frågor och beröm för manflätan som syntes på bilden på Esco i gårdagens inlägg. Kan dock inte ta åt mig äran eftersom det inte är jag som har gjort den! Det är Petra som flätar Escos man på detta vis, som en inbakad lång fläta uppe vid mankammen.

Jag har försökt, slitit mitt hår och försökt igen. Det går inte. Jag kan helt enkelt inte göra en sådan fläta! Den ser snygg ut i 3 sekunder och sedan går den upp och hänger på halva halsen..

Petra har dock magiska flätar-händer och gör en stenhård fläta som sitter som berget tills man tar ur den, grymt!

Jättefin!

Esco har verkligen maffig hals! :D Vad är han för ras?

Jättefin! Red en frieser förut och då fick jag lära mig att knepet är att inte ta nytt hår i varje tag så att säga. Blir liksom att man flätar varannat varv i luften. Flätar man på det sättet och hela tiden drar åt så sitter det som berget utan att rycka hästen i hårbotten! :) kräver dock lite övning för att bli perfekt, men när man väl kan det går det på 2 sekunder.

Ida

Supersnyggt! Måste man ha vanliga knoppar eller får man tävla i den där flätan?

Svarar på två frågor i samma svar: Esco är en PRE och ja man får tävla i en sådan fläta, jag föredrar dock knoppar!

Men åh - hur snyggt var inte det där då?! Tänk om jag också kunde ha sådana där magiska flätarfingrar!




Kom ihåg mig?