Sadelprovning

Idag provade jag en annan Childeric till Danny, den låg lite i bakvikt och gled fram när jag ridit en stund. Suck och stön, finns det ingen sadel som tänker ligga bra på honom? Nu lutar det åt att jag faktiskt måttar en Childeric och alltså köper en helt ny, men då blir jag verkligen ruinerad haha..

Är det någon av er läsare som har en Childeric hemma, oavsett modell, som är till salu är jag jätteintresserad av att prova den för köp.

Hej! Jag har en Childeric som jag måttbeställde till min häst 2007, faktiskt var den lite för vid när jag väl fick den sen :/ men jag hade en pad under från början. Sedan ändrade min häst sig under tiden (avställd ett tag på grund av skada) så den blev alldeles för vid till slut, så 2011 bytte vi underdelen på den så att den blev smalare. Kanske svårt att få den att passa perfekt menar jag. Men underbar sadel som jag rekommenderar! Lycka till!

Hej. Jag har en childeric DAC 18" vid. Om du orkar åka till till Sandviken för att låna eller ta med hästen får du prova den.

dags att vidga vyerna lite va? childeric verkar ju inte vara optimalt till din häst... men det finns säkert jättemånga begagnade childericsadlar eftersom de är på väg bort från "catwalken". men ni i dalarna är ju alltid några år efter så.....

Svar till Anonym: Haha, skämtar du? Childeric har knappast varit mer i ropet än det är nuförtiden. Att "childeric inte är optimalt för din häst", vad menar du med det? Ingen childeric är ju den andra lik eftersom ALLA är måttade efter olika hästar. Så att säga att childeric generellt inte passar min typ av häst är att fördumma dig själv. Jag har redan provat många modeller från Amerigo, Equipe, Albion etc, och childericsen har legat absolut bäst.

Det kanske inte handlar om vilken sadel som är inne, utan Frida kanske gillar Childeric helt enkelt..

Precis som du skrev Frida så är ingen Childeric den andra lik. Dom kan ju se helt annorlunda ut beroende på vilken häst den är sydd till. Dessutom om man hittar en Childeric så kan man ta nr:et på sadeln och så mailar man Ellen och så kan hon tom skicka bilder på "orginalhästen" som den är sydd till för att kunna se extra noga hur det är tänkt.

Jag har en Santa cruz sadel som är en kopia av childericen fast mycket billigare. Tycker du borde kika på den för det är en höjdarsadel! :)

varför är du så fäst vid att ha just en childericsadel? jag är själv väldigt fast vid equipesadlarna (oracle special) som jag tycker är helt fantastiska. de är latexstoppade och formar sig därmed inte efter en speciell individ, så om de är lagom i bommen så kan de oftast användas till många olika hästar =)

Jag har en Childeric till mitt halvblod och jag, som är hoppryttare egentligen, ÄLSKAR den sadeln över allt annat. Den ligger som en smäck, nästan så att man skulle kunna rida utan sadelgjord, och den är fantastiskt skön, rekommenderar alla som frågar mig om dressyrsadel i den prisklassen (Equipe, Amerigo mfl) att prova!




Kom ihåg mig?