Stormväder och ridning utomhus

Idag trotsade vi vädret och tog ut Danny på stora ridbanan för att fotografera honom. Oj oj så det blåste! Vi började med att mamma longerade honom när jag satt på för att se hur pass busig han skulle bli av vädret. Några hopp blev det och jag var glad att mamma höll i honom i lina!

Efter ungefär 10 minuter släppte mamma och jag började trava honom. Helt otroligt fin var han! Det har hänt så otroligt mycket på kort tid och han har verkligen börjat spänsta på, speciellt nu när han var taggad och het. Efter ungefär 10 minuters trav arbete där jag red lätt hela tiden tog vi galopp.

Först trodde jag att han skulle dra iväg i 1000 bocksprång, men efter något litet skutt föll han in i en lugn stor galopp. Duuktig kille! Åh vad glad jag blev. Efter lite galopp åt båda varv avslutade vi, det är dumt att utmana ödet för mycket i sådan blåst.

Vi tog jättefina bilder som jag lägger upp lite senare, nu ska jag äta lite och sedan åka till Esco.

kom igen nu frida upp med bilderna :)!




Kom ihåg mig?