Träning för tränare

Idag är det onsdag, vilket innebär träning för Marika med Danny. Jag varnade henne innan om att han har börjat byta galopp så fort man rider på rakt spår och mycket riktigt - vi kunde inte rida ett enda helt högervarv längs fyrkantspåret utan att Danny bytte till vänster galopp. I vänster varv var det lättare, men några byten till höger kom där också haha.. 

Efter mycket jobb i öppna/förvänd sluta i galoppen fick vi till några språng utan att han bytte galopp men han är så himla kvick att jag inte hinner stoppa honom innan bytet kommer. Marika försökte tala honom till rätta - "Det är inte dags för byten än.."

Några stopp där han stod och viftade med frambenen i luften fick vi också, men nu har jag lärt mig hantera det bättre. I slutet var han kanon i traven, duuktig!
 
Min gödning börjar även ge resultat, tiitta vad fin han börjar bli.



Han är så jäkla läcker! Kan säga att min 15åring jag fått hem nu är precis likadan! Har dock gått som hopphäst hela livet och tror hela galopparbetet handlar om byten! haha

superfin häst! kan du skriva hur erat ridschema ser ut? vad ger du honom för foder?:)

mia

Vad fin han blivit i kroppen (:

Ja det är faktiskt riktig skillnad på han! Pälsen framför allt haha. Inte alls lika dassig längre som han såg ut i början.

Ja det är faktiskt riktig skillnad på han! Pälsen framför allt haha. Inte alls lika dassig längre som han såg ut i början.

Vad har du gett honom för foder?



Min häst har tappat formligen "all" sina fina dressyrmuskulatur under en skadeperiod på ca 2 månader. Det kändes extra jobbigt häromdagen när jag såg, vid longering, hur hela överlinjen tynat bort. Något jag varit så glad över tidigare. Det går så fort när dom väl börjar tappa!

Haha låter som Mira i galoppen. Hon byter hela tiden! Liiite tidigt för det;)



Han har blivit jättefin!




Kom ihåg mig?