Dalahoppet

Jag må vara dressyrryttare i hjärtat men under helgen släpper jag vissa hämningar och beger mig till Lugnetstadion i Falun och ser på en av landets största hopptävlingar. Dalahoppet har över 1000 starter under 4 dagar och har hinder så stora att jag hukar mig i rena rysningar.

Men det är kul! Jag ska vara där på söndag och kolla de stora klasserna samt springa lite i alla montrar. Kanske blir det lite shopping? Har även hört att SVT är där och sänder live på söndag.

Bild lånad från Linnea Boberg som kommer att vara där och tävla i helgen.

J.

Såg på fars hemsida att http://www.stromsbergsgard.se/ skulle vara där. Verkar ha jättefina grejjer!



För några år sen så höll fars även dressyrtävlingar uppe på Lugnet ju. Synd att de har slutat med dessa, det är ju en grym tävlingsplats!

Haha, Frida du kommer svimma när du kollar på 150 hoppning:P

Tack för länkningen! ;)




Kom ihåg mig?