Danny tävlar - filmen

Hur det kan vara så himla roligt att springa ett dressyrprogram förstår jag inte, men Danny laddade som om det vore en 1,50 bana i hoppning minst!

Skåda även hur man gör för att sätta poäng 0-5 genom ett helt galopprogram. Felfattningar, ej visad förvänd galopp åt höger (poäng noll, kofficient två!!) och en sista mellangalopp som ja.. den får ni bedöma själva (det är inte jag om gasar!!!).


Domaren skrev: "Mycket flott häst m. kapacitet, men när du kommer till galoppen blev det för mycket spänning och missar".

 


Vissa verkar ha problem med att inte filmen syns (videofyme verkar ha lite problem) men då kan ni trycka på denna länk istället: http://www.videofy.me/v/519789

Fast jag tycker inte alls att de var ett dåligt program! Tycker han är superfin hela travprogramet, visst lite spänt kanske men fint ridet. Lite galopp-problem men jag hade förväntat mig tre gånger värre tror ja! Tycker de va bra kämpat och 55% kändes, i mins ögon, lite väl snålt! :)

Han är flott! :)

äsch så mycket ballade han ju inte ur! tyckte det såg trevligt ut, 55% var rätt så snålt. såg framför mig, innan jag hade sett filmen, en danny som rusade runt banan i 180 knyck i galoppen, men så var det ju verkligen inte! tror ni kommer sopa banan snart efter med rutin :D

Tycker han är jättefin i traven men blir lite "studsig" i galoppen :P kommer inte framåt utan blir nästan lite jämfota bak (men är nog att han är laddad som du sa). Sista galoppökningen är skön haha :D

Han är såååå läcker :) Tycker 55% var riktigt lågt dömt men det är väl en smaksak. har själv gjort ritter på 55-58% i LA:1 och det är på en hopphäst som inte alls är som Danny :p

Jäklar vad fin han är frida! :o)

Tycker han sköter sig riktigt bra! Det där skulle va en bra dag för min häst förra året :-D haha

Ser ju jättefint ut! Mellangaloppen blev lite galen, men bara han har taggat ner sig lite så kommer ni vara oslagbara :D

Måste bara fråga: Vad heter låtarna som spelades? Diggade dem!

haha, underbar mellangalopp! ;D

Tycker nog oxå att 55% var lite väl snålt! Ni är superfina verkligen! Vilken utstrålning han har - den lyser igenom dataskärmen!!!

Han såg inte så galen ut...Men nu vet jag inte om du hade fått det värsta på film men det lilla jag såg tyckte jag såg fint ut. Han ser ju inte ut som en rodeohäst. Men supersöt!

Men hallå Frida! Jag hade föreställt mig nån rodeo av något slag! Han är ju jättefin. Visst missar, men va fan, inte galen! ;-)

Du skulle sett vårat program!! :-O

Helt underbar :D

Ursnygg! Travprogrammet var ju riktigt bra överlag, måste nästan fråga vad du fick på skänkelviknigarna? De såg himla mjuka och jämna ut med bra flyt :) och haha det är ju bra att han tycker det är kul i alla fall, men känslan i galoppen måste ha varit mycket mera överladdad än vad som faktiskt syntes, även om det blev lite smått jämfota ibland.. ;)

A

Syns att det är ganska mycket jämfota bak i galoppen, typiskt när dom blir lite heta. Annars tycker jag att han ser fin ut, är ganska förvånad över poängen. Visst att missarna drar ner med fel galopp och sånt men 55% är han inte närheten av. Vad låg han på för poäng i traven?

Ähhh min 15åring som tävlat mer eller mindre hela livet tycker fortfarande det är SÅ SJUKT ROLIGT!!! (precis så, med stora bokstäver och utropstecken) att tävla så man blir alldeles matt! Fördelen är ju att man får en bättre energi på banan,nackdelen är att man aldrig vet vad som kommer hända... :p

Han är fin Frida, det förtjänar du!

/Brääk

Håller med övriga kommentarer. Så fint travprogram! Vad blev siffrorna där? Riktigt fina skänkelvikningar! Han ser riktigt cool ut och verkar inte bry sig om omgivningen vilket är ett stort plus. Sen är det klart att alla missarna i galoppdelen drar totalpoängen, men tycker ändå att han skötte sig bra med tanke på överladdningen. Är det så att de lär sig snabbt att det är galopp efter skritten? Vår första ponny, en riktig gammal tävlingsräv laddade redan i slutet av skrittprogrammet för galoppdelen, trots sin dryga 20 år;O, men kan du få koll på energin så blir det ju super! Fortsätt bjuda på dig själv som du gör. Det är så skönt med någon som vågar visa verkligheten! Kanske kommer jag också våga lägga ut en ridfilm någon gång1

Jättekul att se o verkligen ingen katastrof! :) Jag förstår om poängen rök i galoppen då det var många småmissar. Blev ingen förvänd höger tex när han bröt av. Jag skulle vara galet glad om min unghäst var SÅ fin inne på banan. Det är så härligt att se så mycket energi. Detta kommer bli suuuuperbra! :)

Han är verkligen läcker Danny! Superflott och vad rolig ni kommer att ha det tillsammans!

Men du har nog ridit väääldigt snälla hästar förut, för som som många andra också säger, det här kan knappast kallas att "balla ur"! ;)




Kom ihåg mig?