Dåre

Ja vad ska man säga, att jag inte fick en flygtur ner ridbanesanden idag var ren tur. Danny var helt hopplös.
Började med att rida ut en sväng i skogen - inga problem! Gick sedan in på den stora hoppbanan och skulle känna lite på honom.. Jo men tjena, han var galen. Kastade sig från höger till vänster och hoppade upp och ner. När jag bad honom trava klev han på i spända ministeg och steppade från sida till sida.

När han till slut kändes så lugn att jag kunde fatta galopp exploderade han. Rakt upp och ryggen som en ostbåge. Jag blev rädd och gjorde ett kraftigt tygeltag så att han skulle stanna och känslig som han är tvärnitade han och kastade sig bakåt. Sedan var han rädd för handen resten av ridpasset, bra jobbat Frida. Inte en enda galopp utan hopp och skutt fick vi till och spändare häst får man leta efter.

Känner mig rätt uppgiven inför morgondagens tävling utomhus. Det ska bli minst sagt spännande att se om jag kommer att kunna ta ett enda galoppsteg i programmet utan att han ballar ur helt...... Suck.

Ja ja.. Schamponerad blev han och grejerna är putsade - vi ska åtminstonde göra ett försök.



vet inte om du kan tömköra honom? i så fall jobba ett pass i töm innan ni ska iväg och tävla. Fick göra det förra året på min då han hade explosiv energi.

Duktig du e som sitter kvar! ;) hoppas att det går bra imorrn :) Älskar din blogg och läser den hela tiden, du har riktigt bra åsikter och jättefina hästar :)

får du inte till galoppen på framridningen så trava igenom programmet då :) lycka till och om dt finns möjlighet promenera för hand och longera innan uppsittning.

Försök se positivt, förhoppningsvis fick han ur sig allt idag och är duktig imorgon istället ;) En dålig ritt före start kanske gör att missarna inte sker imorgon! :)

Hejhej!

Tänkte bara fråga hur du har fått din ".se" domän? Tacksam för svar.



Kram :)

Fin bild :)

åh vad tråkigt, han som ser så fin ut annars! Min häst var precis så där ibland, men verkligen bara ibland.. jättefin vissa dagar och sen någon gång ibland så gjorde han så, precis som du beskriver.. till slut röntgade vi honom och vi fann kissing spines, men väldig lindrigt, men han blev fin med tömkörningsrehab.. :)

A




Kom ihåg mig?