Esco trimmar vidare

Det börjar verkligen bli häst av denna lilla skapelse! Han är som en dröm att rida på kandaret! Precis den känslan jag har längtat efter. Mjuk, "ingenting i handen" och idag satte jag för första gången på kandar tryck i honom.

Alla borde få ha en liten Esco-häst i stallet - för rent ridmässigt finns det ingenting som slår honom. Massor med energi men samtidigt inte ett uns av bus. Lugna ögon och ett hjärta av guld. Raka motsatsen till min monsterdanny (som är väldigt fin han med, på ett annat sätt).

Jag är så himla lyckligt lottad som får sitta i sadeln på så fina hästar varje dag.


Han verkar vara jättetrevlig. Han gör verkligen bra reklam för sin ras. Vi kollade in rasen nu när vi skulle köpa nytt, men tyvärr var de som utbildats i Spanien i princip oridbara (saknade grundutbildning, men kunde alla "konster"), och de svenskfödda eller unghästimporterade saknade utbildning eller hade för trippiga gångarter. En trevlig hingst hittade vi som tyvärr var lite för stor och grov för Johanna, men som jag blev lite kär i. Esco verkar vara en super-PRE. Lyckliga du (och lyckliga ägare som har en så fin PRE och en så dukltig beridare att tillgå!)




Kom ihåg mig?