Holländska knoppar

Igår knoppade jag Danny på ett helt annat sätt än jag gjorde sist när vi fotograferade.. Nämligen fluff-knoppar (holländska)! Han har inte världens största hals så då får man hjälpa till lite med knopparna... Jag tyckte att det blev grymt snyggt!

Vad tycker ni?
- Snyggt med hollänska knoppar eller
INTE OK!


Jag tycker dom är absolut snyggast och smickrande, gör även dom på min häst :)

holländska är snyggast

Skulle vara jättekul om du filmade när du gör såna knoppar eller om du gör ett inlägg om hur du gjorde. Tycker det är jättesnyggt!

Riktigt snyggt var det! Önskar att jag kunde göra så fina knoppar men det är väl bara att fortsätta träna antar jag ;)

Grymt snyggt! :)

Ida

Grattis till ert fina resultat. Vilken bonus med seger! Ang knopparna tycker jag dessa är finast och skulle som Jessica vilja se en "how to do"-video :)

Jag tycker ju att krallighet är snyggast så då är ju dessa knoppar med fördel bättre för att kompensera. Samtidigt tycker jag att illusionen är falsk marknadsföring och blir en besvikelse när hästen visar sig vara tanig. Och lite negativ eftersom man inte accepterar sin hästs attribut för den den är utan försöker ändra den. Så jag är väl en dubbelmorals-kaka haha =P



Men håller med föregående skribenter om att vi vill se knoppningsinlägg! har ju tidigare velat ha på Esco som nästan har lika mycket man som min men något sådant har inte kommit ännu....

Holländska var snyggast! Hästen jag tävlar har dock så lite och tunn man att det bara går att göra vanliga :(

De var riktigt snygga! Jag gör också liknanden men jag syr dem.



Var själv och tävlade i Insjön och såg sig lite, såg superfint ut, din häst är galet snygg! :)

Själv föredrar jag "vanliga" sth-knoppar. Mycket lättare att göra, och blir lite mer stilrent.



Men jag håller ändå med dem andra, och vill se ett knoppinlägg. Ser ut som om dem är flersnodda runt, men det kanske bara är en illusion? :)

Holländska knoppar är finast! Men dom ska vara större och flätade på lång, tjock man och självklart sydda! Mattias Janssons hästar är bra exempel på superfina knoppar!

SV: Tack, kan ju såklart bara hålla med om att hon är fin! Hon är efter Saigon, så hon har bra dressystam! Dock tror jag att jag sparar henne som hopphäst ett tag till, vi debuterade 130 i torsdags med ett riv så hos mig kommer hon förbli hopphäst men hos någon som verkligen satsade på dressyr med henne tror jag hon skulle kunna gå ganska långt. :)

Riktigt snygg på din häst. Framhäver verkligen halsen på ett snyggt sätt :) Sedan knoppar du verkligen snyggt!

det är lätt snyggast!

Åååh så snygga!! Kan inte du göra en film när du visar hur man gör? Skulle betyda guld :D

S N Y G G T ! ! ! !

Aaas snyggt!

Fast det kvittar nog hur du gör de blir ju så otroligt fina vilket som!

Har du något bra tips på hur man får snygga knoppar?

Hur gör man holländska? Du kan väl visa med film eller bilder? :D

Snyggt!

Kanonsnygga :)

Tycker holländska knoppar är dom finaste!

Tips! Emilie Nyreröd har gjort ett inlägg om hur hon gör holländska knoppar. Kolla http://www.nyreroddressage.com/

Snyggt!!

tycker dom va riktigt snygga!

Hur har du gjort knopparna? Hur lång behöver manen vara för att de ska bli fina? Grymt snygga var de i alla fall!




Kom ihåg mig?