New in

Insåg efter dagens schamponering av lerig häst att jag behöver lite mer "vardagsschampo".. Det blir så dyrt om jag ska hålla på att tvätta honom varje dag nu bara för att jag låter honom gå utan täcke i hagen.

Därför införskaffade jag 2,5 liter glansschampo från EMIN. Budget och bra! Duger fint åt de dagar man bara vill få ren hästarna efter en lerig dag i hagen.

Köpte dessutom två oparfymerade schampon! Smidigare flaskor att använda om jag bara ska skölja igenom svansen.

Ja denna period är ju minst sagt jobbig och krävande vad gäller borstning och tvättning. Men jag undrar bara hur du hinner med att bada hästen o låta den torka och allt? Brukar du rida dom dagarna du gör det också? :) kanske bara jag som hade kunnat vara ännu effektivare i stallet..

men oj så smart och ta bort hästens egna fettlager.. de räcker ju o tvätta ti tävling och borsta ordentligt annors

undrade också om du raljerade lite..? Mina hästar går i princip alltid utan täcke. Visst blir de smutsiga men jag väljer att borsta o rykta dem rena istället. Tror själv inte att det är så lämpligt att hålla på o tvätta dem (onaturligt liksom). Fast alla gör ju som man själv vill :)

Ida

Jag skulle tips om Grumme tvättsåpa, billigt och det funkar riktigt bra! Det torkar heller inte ur huden/pälsen som tillexempel Yes diskmedel gör utan håller pälsen fin och fräsch :)

Jag skulle köpts EMINs linementschampoo istället, det är super!!

Som Ida skrev, grönsåpa är ett bra tips! Det är billigt och drygt samtidigt som det luktar gott :) Vi brukar köpa ett lager grönsåpa om vi har vägarna förbi Ullared = ännu billigare ;)

Aloe Vera Frida ;-) kom till mig så får du äkta vara ! haha

Varför inte bara rykta ordentligt några dagar i veckan? Är säkert skönare för honom att få lite massage och stimulans i stället för en kliande päls. Det är ju därför han rullar sig, när hästen är blöt så kliar det i huden.

är du för lat för att rykta? just saying

Hur ofta tvättar du benen på hästarna med schampoo och hur ofta tvättar du hela hästen? :)




Kom ihåg mig?