Ribbade paddar

Nya paddar till ridning måste verkligen införskaffas.. Problemet är att jag gärna vill ha långa paddar men inte längre än 40 cm på höjden. Så gott som alla paddar jag hittar är 45 eller 50 cm på höjden om det är modell "lång padd" - och det är jag inte ute efter.

Jag fortsätter dock jakten på 40 cm höga, ribbade paddar! Vet ni någonstans där det finns får ni gärna slänga in en kommentar.





Vet inte vart det finns, men vet att många köper 45-50 cm längd och sedan klipper av dom i den strl dom vill ha + syr en ny kant på symaskinen. Blir kalas!! :)

Håller med Lisa här ovan! :)

Jag har de på bilden (om det är de från hööks) och klippte av en bit på bakpaddarna. Sen sicksackade jag kanten, och det funkar superbra, även efter tvätt osv :)

Eskadrons climatexpaddar är oslagbara!

Eskadronpaddarna älskar jag. Lätta att klippa och sy i och inte så stela som Höökspaddarna. Håller tvätt efter tvätt. Har haft mina i tio år nu och de är lika fina fortfarande.

Catagos paddar är grymt bra.Har även en liten kardborre som gör att du slipper hålla i padden medans du lindar.

Jag köper mina höga på Börjes. Billigt och dom är faktiskt jätte bra!

http://www.hastbiten.se/paddar-horseguard-p-1600-c-109.aspx



eskadrons paddar som är 30x33 cm i strlk Large. Inte de billigaste men...

...menade givetvis horseguard ;)




Kom ihåg mig?