My sisters keeper

Eftersom det är fredag och många förmodligen är lediga och kan sjunka ner i soffan hemma vill jag passa på att lägga upp ett filmtips. Det har varit uppskattat innan och jag är väldigt kräsen när det kommer till bra filmer, så tipsar jag om något vet ni att det är bra. Är riktigt svag för tragedier, sorgliga filmer och mycket kärlek. Sånna filmer som man både får gråta till samtidigt som man i en annan scen får fjärilar i magen av någon löjligt snygg kille som spelar "the one" i någons ögon. 
 
Dagens tips är dock ingen kärleksfilm på något sett. Det är filmen My Sisters Keeper som jag varmt rekommenderar. Filmen är hemskt sorglig men också helt fantastisk och det är nog få som inte fäller en tår. Den handlar om syskonkärlek och hur en hel familj drabbas när det värsta händer - ett barn får cancer. Jag sträckläste boken och har sett filmen både två och tre gånger. Skådespelarna är makalösa och känslorna river i en... Se den!
 
 

Har också sträckläst boken, och sett på filmen ett par gånger. Så kan verkligen hålla med dig.

Åh jag har också sträckläst boken och sett filmen flera gånger! Så himla bra!
Jodi Picoult som skrivit boken har ju även skrivit en rad andra fantastiska böcker, bl.a "19 Minuter". Har du inte läst den så gör det! Jag har läst den tre gånger, och jag som avskyr att läsa.. ;)

Filmen är super, men skulle säga att boken är ännu bättre. Och som tidigare kommenterat har författaren skrivit flera helt fantastiska och gripande böcker som jag starkt kan rekomendera

IDA

Seven pounds gråter jag alltid till! haha
Gillar man hundar så gråter man till Hachi: A Dog's Tale också ;)

Life as we know it är riktigt bra enligt mig :)




Kom ihåg mig?